Конспект урока английского языка на тему ««Ideal place for travelling. Where is it?» (Идеальное место для путешествия)

Самоучитель

конспект

 

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка на тему ««Ideal place for travelling. Where is it?» (Идеальное место для путешествия)»

Конспект урока по английскому языку

в 8 классе

Учитель: Витушко Екатерина Евгеньевна

Тема: «Ideal place for travelling. Where is it?»(Идеальное место для путешествия)

Цель урока: контроль усвоения и активизации пройденного лексического материала.

Задачи урока:

1) практические: развитие лексико-грамматических навыков речи; развитие монологической и диалогической речи умение подготовить связанное высказывание по теме, выразить свое отношение к прочитанному; развитие умения слушать и понимать иноязычную речь на слух.

2) общеобразовательные: расширение общего кругозора учащихся расширение словарного запаса.

3) воспитательные: формирование стремления к совершенствованию своей речевой практической деятельности; совершенствование коммуникативной культуры ученика; воспитание уважительного отношения к другим культурам; воспитание и уважение к людям разных культур и стран; воспитание внимания, умения слушать друг друга.

4) развивающие: развитие способности к сравнению и сопоставлению, формулированию выводов из прочитанного и услышанного; развитие способности к подбору выражений необходимых для данной ситуации.

Планируемые результаты:

Предметные:

— знать слова по теме «Путешествие»;

— уметь отвечать на вопросы о видах транспорта и способах путешествия; читать текст с полным пониманием содержания; вести дискуссию; понимать на слух речь учителя и одноклассников.

Личностные:

— формировать у детей положительный настрой к обучению английскому языку; воспитывать культуру общения учащихся друг с другом.

Метапредметные:

— развивать способности самооценки и самоконтроля; способность сотрудничать с учителем и сверстниками при решении учебных проблем, принимать на себя ответственность за результаты своих действий.

Личностные УУД:

— формирование установки на необходимость путешествия по своей стране и по миру; овладение навыками работы над самооценкой и адекватным пониманием причин успеха/неуспеха в учебной деятельности; учиться проявлять самостоятельность в разных видах деятельности.

Регулятивные УУД:

— формировать у учащихся умения формулировать учебные задачи и планировать свои действия в соответствии с поставленной задачей; формирование умения понимать причины успеха/неуспеха учебной деятельности; освоение форм рефлексии (анализ, самоанализ, саморегуляция, самооценка).

Коммуникативные УУД:

— слушать и понимать речь других; учиться работать в группе; выполнять различные роли (лидер, исполнитель); формирование умения сотрудничать со сверстниками, умения принимать коллективное решение.

Познавательные УУД:

— ориентироваться в своей системе знаний; выполнять действия по образцу; находить ответы на вопросы в тексте; составлять монологическое высказывание.

Оснащение урока: мультимедийный проектор, экран, компьютер, мультимедийная презентация урока, листы для составления таблицы и написания синквейна.

Ход урока

1. Приветствие (1 минута)

T: Good afternoon, boys and girls! Glad to see you! How are you today?

P: I am fine (good, excellent, great, OK, all right, so-so) thanks.

  • Целеполагание ( карточки по теме)

  • Введение в атмосферу урока

2. Организационный момент (1 минута)

T: Who is on duty today? Who is absent today? What is the date today? What is the day of the week? What is the season now? Do you like winter? What is the weather like today?

P: I am on duty today. All are present. Today is …. Today is …. It is winter. Yes I do. No I do not. Today is (frosty, cold, snowy, windy, sunny, dark…)

Читайте также:  Обобщение по теме "Здоровый образ жизни: режим труда и отдыха, спорт, сбалансированное питание".

3. Фонетическая разминка (2 минуты)

T: When the weather is wet,

We must not fret.

When the weather is cold,

We must not scold.

When the weather is warm,

We must not storm.

But be thankful together

Whatever the weather.

Pupils read this poem all together, and then read it one by one.

4. Опрос домашнего задания (10 минут)

T: At home you must prepare arguments for and against tourism. Ex. 2 -3 page 54-55.

P: Good points: to discover new places, to teach people about art and culture, to improve knowledge of foreign languages, to relax, to have a fun.

Bad points: to destroy ancient cultures and traditional way of life, do not respect other countries and people, to pollute the water.

5. Сообщение целей урока

T: Today we are going to discuss what the ideal place for travelling is. You will read and listen to different people’s opinions. Then you will share your ideas about the ideal holiday.

Pupils are listening very attentively.

6. Аудирование

T: Listen to the text. Be ready answer the questions.

People like travelling. They travel on business or for pleasure. If you want to go to Britain you can do it in different ways. You can travel by train, by plane or by car. People have to cross the channel between England and France. Tourists usually go by plane. It is more comfortable and fast. There are two major airports in England: Heathrow and Gatwick. They welcome passengers from different countries overseas.

Right or Wrong?

1. People like travelling.

2. People travel on business.

3. People go to Britain by plane.

4. Planes are not fast and comfortable.

5. There are two major airports in the UK.

1 – yes, 2 – yes, 3 – yes, 4 – no, 5 – no

Pupils listen to the text and try to understand.

7. Работа с текстом диалога

T: Open your books at page 56 ex.5. Mark and Brandon are talking about their holidays. Look at the photos and say what countries are they from?

Now put their conversation in order.

P: Now check your answers.

I think one of them is from Great Britain and other is from the USA.

Pupils read the dialogue and put their conversation in order.

8. Развитие навыков устной монологической речи

T: Answer my questions.

What places do the boys mentions as ideal for travelling? Why?

What do the boys think about travelling with parents?

What did the teenagers enjoy most about their holidays?

P: Brandon thinks Disneyland is the ideal place.

Mark says that it is Nottingham. They went rock climbing and visiting some old castles.They like to travel with parents. They enjoy the weather, people and different kinds of activities.

Физкультминутка

Show me your shoulders, (руки на плечи)

Читайте также:  Технологическая карта 3 класс Спотлайт Presents

Show me your neck, (руки на шею)

Clap, clap your hands (хлопаем в ладоши)

And show me your back. (поворачиваемся спиной, и снова разворачиваемся)

Show me your head, (руки на голову)

Show me your neck,

Clap, clap your hands

And show me your back.

9. Проведение опроса по теме

T: Travelling is really the best way of having a rest, visiting other countries, meeting new people. And now tell me, please, what is ideal place for travelling for you?

P: I am sure that London is ideal place for travelling, because you can improve your knowledge of English and enjoy his sights.

P: I think St.Peterburg is ideal place for travelling, because it is very beautiful city with lots of interesting places, which connected with our history, beside I want to see “white nights”.

P: To my mind ideal place for travelling is the South of Russia, because you can swim on the Black Sea and hiking snow-capped mountains at the same time.

P: I’d like to take rucksacks and walk in the countryside. It is ideal place for travelling, because you can breathe fresh air, enjoy nature.

P: Turkey, I think, is ideal place for travelling, because the clime is hot. And you can take sunbath and swim on the sea all days.

10. Развитие навыков письма

  1. Составление вопросов

T: How are you going to spend your next summer holidays?

Make up questions and put down them.

1. (summer, where, going, are, next, you, for, your)

2. (would, to choose, way of travelling, like, what, you)

3. (to stay, where, going, you, are)

4.(do you, what, there, would)

5.(going, who, with, you, are)

P: 1. Where are you going for your next summer?

2. What way of travelling would you like to choose?

3. Where are going to stay?

4. What would you do there?

5. Who are you going with?

  1. Вставьте пропущенные слова в диалог: shedules (летит по расписанию), depend, kind, special, reserve (зарезервировать), mind, rather, change, stopover (транзитная остановка), direct (прямой), serve (предоставлять), meals, know

11. Работа с текстом

Boys and Girls, read the text and then answer the questions

Lexie the Traveler

Lexie Alford is a young traveler from the USA. She has traveled to every country in the world. Now she works as a journalist and photographer for popular magazines and websites.

She comes from a family of travelers. Her parents were travel agents in Los Angeles, California. Lexie graduated from a college when she was 18 years old. By that time, she had already visited over 70 countries. She didn’t know what to do next, so she decided to break the world record and become the youngest person who visited every country in the world. Eventually, she achieved her goal.

Lexie says that she travels light. It means that she doesn’t take a lot of stuff with her. She doesn’t travel with five suitcases full of clothes, for example. Lexie only takes the most necessary things, such as her gear.

Читайте также:  Презентация "Russian Folk Cures"

Lexie is really into traveling. In my opinion, traveling is great, but traveling to 190 countries is a little too much. I am not sure she even enjoys traveling now.

  1. Where are from Lexie?

  2. When Lexie graduated from a college?

  3. How many contries has visited Lexie?

  4. What things Lexie takes into travelligs?

  5. What about she is dreaming?

  6. What is her profession?

  7. Do you like travelling?

  8. What country wouid you like to visit?

12.Стадия рефлексии

For summing up I offer you to make cinquains about travelling.

Работа над «синквейном».

  • Подведение итогов урока.

Did you like the lesson? Was the lesson interesting? What did you like most of all? Did you understand everything?

Take your pictures of different moods (bad, normal, excellent) and choose one to show your mood at this moment .

  • Озвучивание отметок

  • Домашнее задание.

Now, please write down your home task: p.92, ex.91.

Thank you for your work, children!

The lesson is over. Good-bye.

  1. Travelling. General Words (общие слова)

1. travelling / travel — путешествие
2. to be fond of travelling — любить путешествовать
3. journey — длительное путешествие ( по суше)
4. trip/ school trip — поездка (короткая)/ экскурсия
5. two-day trip — двухдневная поездка
6. tour — поездка/ тур
7. package tour — путешествие по тур. путевке
8. to buy a package tour — купить тур. путевку
9. cruise [kru:z] — круиз
10. voyage [`voɪəʤ] — путешествие по морю
11. to drive/ go for a drive — поездка на машине/ прокатиться
12. flight — полет/ рейс
13. hitchhike — путешествие автостопом
14. to go hitchhiking — отправиться в путешествие автостопом
15. to go on a journey / cruise/school trip — отправиться в путешествие/ круиз/ на экскурсию
16. travel agency — туристическое агентство
17. to travel (go) abroad — путешествовать (ехать) за границу
18. to get to — добраться 
19. to arrive in/ at — прибыть в (большой/ небольшой) город
20. stay in a hotel — остановиться в отеле
21. destination — место назначения (конечная цель)
22. single (return) ticket — билет в один конец (туда-обратно)
23. to book tickets — заказать билеты
24. luggage (baggage) — багаж
25. suitcase — чемодан
26. rucksack (backpack) — рюкзак (туристический рюкзак)
27. bag/ hand bag — сумка
28. porter — носильщик
29. lost and found office — бюро находок
30. left luggage office (check room) — камера хранения
31. information desk — справочное бюро
32. to pack bags (luggage) — упаковывать сумки (багаж)
33. to change to — пересаживаться на
34. to see smb off — провожать кого-либо
35. to wave smb — махать кому-нибудь на прощанье
36. to wave smb a kiss — послать воздушный поцелуй

10

Оцените статью
Английский язык
Добавить комментарий