Конспект урока «Спорт»

Самоучитель

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока «Спорт»»

Предмет: английский язык

Класс: 4 Г

Тема урока: Спорт

Цели урока:

1. Ввести новую лексику по теме «Sport»; расширить знания учащихся о видах спортивных игр и их значении в жизни человека

2. Способствовать развитию любознательности, речевой догадки, языковых навыков устной и письменной речи на иностранном языке;

3. Ознакомить со структурой My favourite sport;расспрос о предпочтениях и ответы на поставленные вопросы: What’s your favourite sport?-My favourite sport is…

Тип урока: изучение нового материала..

Ход урока

I. Организационный момент

Приветствие

Teacher: Good morning, dear children.

Children: Good morning, good morning to you!

Good morning, good morning

We are glad to see you!

Teacher: I’m very glad to see you. How are you?

Children: I’m fine, thank you.

Teacher: Sit down please. Now please answer my questions:

  1. What date is it today?

  2. What day is it today?

  3. Who is absent today?

  4. What is the weather like today?

Teacher: On the previous lesson we talk about the useful and unuseful foods. How do you think what we are must doing that will be health? Sport is very important for us and our health. Today we are going to speak about sports and games. We shall do different exercises: we shall act the dialogues, write to the letter and so on.

Words presentation. Listen and repeat after me the new words

Teacher: Look at the board, please. Here you can see many sport pictures. We are going to learn these words.

1) Repeat after me (учитель показывает на картинки, называет вид спорта, дети хором повторяют): Football, tennis, hockey, basketball, running, gymnastics, skateboarding, skiing, skating, swimming

Читайте также:  Эффективные практики формирования функциональной грамотности обучающихся на уроках английского языка

All together

4) Well, and now let’s play. I’ll take one or two pictures away. And you’ll tell me which pictures are missing. Close your eyes, please. (Учащиеся закрывают глаза, учитель убирает 1-2 картинки с доски. Открыв глаза, учащиеся должны назвать, какая картинка отсутствует.)

4. Закрепление в подвижной игре

1) Teacher: OK, and now can you show me these sports? Stand up, please. I’ll name the sport and you’ll show it. (Учитель называет вид спорта, дети мимикой и жестами его показывают)

2) And now look at me and say which sport it is. (учитель изображает вид спорта, дети отгадывают)

6. Введение вопроса и ответа

Teacher: Now let’s speak about our favourite sports. Favourite is which we like very much.

I like volleyball.

My favourite sport is volleyball.

-What’s your favourite sport?

— My favourite sport is…

1) спросить каждого с мячом (режим-Учитель—Ученик);

2) по кругу вопрос-ответ режим: Ученик1—Ученик2—Ученик 3 и т.д.).

Look at this card. And write down their favourite sport.

Конспект урока "Спорт"

Конспект урока "Спорт"

Конспект урока "Спорт"

Конспект урока "Спорт"

Конспект урока "Спорт"

Конспект урока "Спорт"

Конспект урока "Спорт"

Конспект урока "Спорт"

Конспект урока "Спорт"

Конспект урока "Спорт"

Name: Jasmin Patel

Age: 9

Her favourite sports are: ____________________________

Конспект урока "Спорт"

Name: Molly Finch

Age: 11

Her favourite sports are: _______________________

Конспект урока "Спорт"

Name: Eve Wilkins

Age: 10

Her favourite sports are: ______________________________

Конспект урока "Спорт"

Name: Anna White

Age: 9

Her favourite sports are: ______________________________

III Физминутка. (pupils dance when the music play and make a puzzle when the music stop, name the sport) 

Конспект урока "Спорт"

Конспект урока "Спорт"

Учитель: Ok. Thank you. Let’s continue our work.

VI. Объявление домашнего задания

Учитель: Now please open your diaries. Write down your home task. You should write a letter to Mike, write about yourself and answer the questions.

Ученики: записывают домашнее задание.

VII. Подведение итогов урока

УчительThank you for your work. I think we’ll stop there. Don’t forget to give me your diaries. I’ll give you a mark. The lesson is over. Goodbye.

Этапы

Деятельность учителя и учащихся

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Изучение новой лексики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Физ.минутка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект урока "Спорт"

 First I read and you listen to me very attentively: 

Sport is fun for boys and girls.

It’s much better than the toys.

You can sledge, and ski, and skate,

And play snowballs with Kate.

 

You can swim and play football,

Hockey, tennis, basketball.

You can jump and you can run.

You can have a lot of fun!

 

Конспект урока "Спорт"

-В здоровом теле здоровый дух.

-Хорошо. Как вы понимаете эту пословицу? Полезен ли спорт? Бывает ли он вреден для организма?

-Человек, который занимается спортом, меньше болеет. Но можно получить разные повреждения во время занятия спортом.

-Right. Have a look at this table. What is “pros and cons”?

 -«

So, what did you like in our today’s lesson? What new things did you know?

Now I want to put you marks (ставлю отметки за работу на уроке).

Please open your record books and write down the home task .Your home task will be to learn new words by heart.

Конспект урока "Спорт"

Thank you for the lesson. The lesson is over. Good bye!

Читайте также:  Spotlight 6 4a English in Use
Оцените статью
Английский язык
Добавить комментарий