Методическая разработка урока английского языка в 3 классе по теме ДОМ

Самоучитель
  • Формирование умений устной речи учащихся в рамках речевой ситуации «Мой дом». 
  • Воспитание у учащихся интереса к английскому языку, уважения к культуре и традициям страны изучаемого языка.
  • Воспитание умений работать в коллективе

Просмотр содержимого документа
«Методическая разработка урока английского языка в 3 классе по теме ДОМ»

План-конспект открытого урока

Предмет: английский язык

Учитель: Аваргина Елена Валентиновна

Класс: 3

Цель урока:

  1. Совершенствовать навыки устной речи, письма и чтения по теме “Home, sweet home”.

Задачи урока:

Образовательные:

  • Повторение лексики и грамматики по теме.

  • Формирование умений устной речи учащихся в рамках речевой ситуации «Мой дом».

Развивающие:

  • Развитие умений и навыков чтения и письма.

  • Развитие лингвистических способностей учащихся: умения вести диалог и монолог на английском языке.

  • Развитие памяти, внимания, мышления учащихся.

  • Развитие познавательного интереса учащихся.

Воспитательные:

  • Воспитание у учащихся интереса к английскому языку, уважения к культуре и традициям страны изучаемого языка.

  • Воспитание умений работать в коллективе

Тип урока: комбинированный.

Форма и виды работы: индивидуальная, фронтальная, групповая.

Оборудование урока: компьютер, проектор, экран, цветные карандаши, карточки с текстом и заданиями

План урока:

1. Организационный момент. Приветствие.

2. Фонетическая зарядка

3. Постановка темы и цели урока

4. Основная часть урока

5. Рефлексия деятельности и подведение итогов урока.

6. Домашнее задание

Ход урока

I. Организационный момент

1

T: Good morning, children. I`m very glad to see you today. How are you?

Ps: Fine.

T: OK, let start our lesson.

Ps: Let’s

T: What date is it today?

P1: The …th of ….

T: What day of the week is it today?

P1: Thursday.

T: Who is absent today?

P1: …

II. Фонетическая зарядка

Читайте также:  There is - there are

And now let`s begin from phonetic exercises as usual. I will show you some transcription cards with the sounds and you are to say the word with this sound.

III. Постановка темы и цели урока

T: OK. Look at the blackboard. What we are going to speak about today? (Слайд 1 ДОМ)

Ps: Home

T: Yes, we are going to revise “Home, sweet home” theme. At the end of the lesson you are to describe your homes.

IV. Основная часть урока

Актуализация знаний

T: Look at the picture and name the rooms. (Слайд 2)

Отработка лексики

T: Great. And now let`s revise the words. Look at the screеn and find the words

(Слайд 3)

Проверка домашнего задания

T: Right you are. And now let’s check your hometask. P. 96 ex. 5

T: You are right. And now look at the home exercise in your booklets. Let’s check it. P. 49 ex. 4

Методическая разработка урока английского языка в 3 классе по теме ДОМ

Динамическая пауза

T: You are right. Thank you. And now let’s do some exercises:

Hands up, hands down

Hands on hips, sit down.

Hands to the sides

Bend left, bend right

Stand still.

Stand still and look around,

Count to three (one, two, three) and turn around;

Stamp your feet upon the ground,

Clap your hands and then sit down.

Работа в тетради

T: So, the next task in your booklets is to read the text and colour the picture. Read the text.

P1: This is …

T: Thank you. What pencils do we need to paint the picture?

Читайте также:  Контрольный тест за 3 четверть 4 класс УМК "Спотлайт4"

P2: Blue, yellow, green, red and pink.

T: Right you are. Paint the picture, please. You`ve got three minutes.

Методическая разработка урока английского языка в 3 классе по теме ДОМ

T: Who is ready? Who wants to show us the picture? … What colour is the bed?

P1: It`s blue.

T: What colour is the chair?

P2: It`s yellow.

T: What colour is the lamp?

P3: It`s green.

T: What colour are the flowers?

P4: They are red.

T: What colour is the teddy?

P5: It`s pink.

Обобщение и систематизация знаний: навыки монологической речи

T: And now let`s listen to the stories about your homes. At home you were to make projects. … show us the picture of your house and tell us about it, please.

P1: My house is not very big. …

T: Thank you. …

P2: My house is very big. …

T: Thank you. …

P3: My house is not very big. …

T: Thank you. …

V. Рефлексия деятельности и подведение итогов урока.

T: Let’s think of the words on the theme “Home”.

Name the rooms of the house.

Give adjectives to describe the house.

VI. Домашнее задание.

T: Great. Thank you very much for your brilliant work at this lesson. Everybody gets excellent marks. Now open your daybooks and write down your home task for the next lesson. At home you must prepare a story about your bedroom. The lesson is over. You may be free. Good-bye.

Ps: Good-bye.

Оцените статью
Английский язык
Добавить комментарий