Module 4 “Illnesses” (Аудирование и говорение в рамках темы «Болезни»).
Урок по английскому языку в 11-м классе (общеобразовательная школа: О.В. Афанасьева, Д. Дули — Spotlight (Английский в фокусе).
Просмотр содержимого документа
«Module 4 “Illnesses” (Аудирование и говорение в рамках темы «Болезни»)»
Module 4 “Illnesses” (Аудирование и говорение в рамках темы «Болезни»).
Урок по английскому языку в 11-м классе (общеобразовательная школа: О.В. Афанасьева, Д. Дули — Spotlight (Английский в фокусе).
Цель урока:
Развить коммуникативные способности учащихся через различные виды речевой деятельности.
Objectives
Vocabulary: illness
Grammar: the passive, modal verbs
Listening: a dialog
Skill — listening for specific information
Speaking: offering/ accepting/ refusing help; role play (at the doctor)
Задачи урока:
Воспитательные: социальная адаптация учащихся, формирование качеств гражданина, развитие познавательного интереса к предмету, умение работать в коллективе, индивидуально.
Обучающие: развитие навыков монологической и диалогической речи, закрепление навыков произношения, прослушивание, повторение пассивного залога и модальных глаголов, формирование языковой компетенции.
Развивающие: логическое мышление, развитие монологической и диалогической речи, закрепление умения сравнивать, сопоставлять, анализировать, оценивать других, умение работать индивидуально и в коллективе.
Оборудование: лингафонный кабинет, компьютер, проектор, экран, CD с презентацией урока, аудиозапись, учебники, тетради.
ХОД УРОКА
Этап урока
Действие учителяДействия уч-ся
1
2 мин
Орг.момент
Проверка готовности ребят к уроку.
Приветствие:
Good morning, students?
I hope you are fine. Today we have a practice in the lingvo study. Besides we repeat words in thematic illness, grammar such as modal verbs and the passive voice.
Good morning, Ilona Grigorevna.5 мин
Словарная работа
Open WORD LIST 10 and study words, which are need for the lesson.
Студенты изучают лексику урока.
Аудирование
TAPESCRIPT
Operator: Good evening, 24-hour Telephone Health
Service. Patricia Brown speaking. Can I take your full
name first, please?
Caller: Yes, it’s James French.
Operator: Is that spelt F-R-E-N-C-H?
Caller: Yes, that’s right.
Operator: Ok. So, what seems to be the problem, Mr.
French?
Caller: Well, I’ve been feeling really unwell since
yesterday. I have really bad earache and a high
temperature.
Operator: I see. Have you got any other symptoms?
Caller: Well, yes. My hearing has been affected. Both of
my ears are really blocked up and I can hardly hear
anything from the left one. I feel a bit dizzy too.
Operator: Ok, well for the moment you should take
some painkillers such as paracetamol or aspirin. This
will help to bring your temperature down, but don’t
Listen and write why these people are at the clinic.
take more than two every four hours.
Caller: Ok, I’ll do that.
Operator: Now, it sounds like you could have an ear
infection and if so you’ll need to see a doctor and get
some antibiotics. I can ask the doctor-on-call to make a
house call if you like.
Caller: Oh… yes, that would be great. Would he be able
to come this evening?
Operator: Err… let’s see… Monday evening… no, I’m
afraid he’s already got too many other calls to make this
evening, but he could come and see you on Tuesday
morning – that’s tomorrow – at ten o’clock, or on
Wednesday at the same time.
Caller: No, Wednesday is too far away. Tuesday would
be better. Thank you so much.
Operator: You’re welcome. I hope you feel better soon.
Студенты слушают аудиозапись и делают пометки. После первого прослушивания студентам открыт доступ к управлению магнитофонами для самостоятельной работы в своем темпе.
Двое студентов наговаривают свой ответ на магнитофон.
P1: The boy cut a hand.
P2: The boy has a fever. He feels awful.
P3: The boy hurt an arm.
P4: The boy broke a leg..
3
5 мин
10мин
Устная речь учащихся по теме
Imagine you are doctors or patients. Act the dialog “At the clinic”. Make a recording of dialogs.
Работая в паре, студенты играют заданные роли, выражая точку зрения своего персонажа.
Я контролирую и комментирую работу каждой пары, периодически меняю состав пар.
7
4мин
Рефлексия
Think of ten wards/ phrases you have learnt in this lesson.
Next lesson we’ll go on speaking about illnesses and close study of the passive voice.
At home learn new words, you can find it in WL10, and do ex.2, 3 on 66p.
Thanks for this lesson.