Просмотр содержимого документа
«Промежуточная аттестация 2020-2021 учебный год По английскому языку 2- 6 классы»
Итоговая контрольная работа по английскому языку во 2 классе
___________________________________________________________
Задание 1. Чтение
1.1) Распредели слова в четыре колонки в зависимости от того, как они читаются.
Ten, swim, dog, and, frog, seven, sing, skip, not, black, big, red, pen, bad, Tom, Ann.
[ æ ]
|
[ e ]
|
[ i ]
|
[ ɔ ]
|
1.2) Прочитай рассказ про кролика Банни и выполни задания после текста
It is a blue rabbit. Its name is Bunny. It likes its name. It lives in forest. It is five. Bunny is not big but it is strong and brave. Bunny is nice and funny. It can run and jump. It can’t swim and skate.
Найди и подчеркни предложение, в котором говорится о том, где живёт кролик.
Прочитай текст еще раз и заполни пропуски в предложениях:
Rabbit’s name is __________________________.
It can ___________________________________.
Rabbit is not _____________________________.
Задание 2. Грамматика/Словарный запас
Прочитай слова в рамке. Подпиши картинки, используя слова из рамки. Задание 0 сделано в качестве примера
Apple, train, mouse, island, ship, tiger, boat, computer, banana, forest, bear, car |
|||
|
|||
|
|
|
|
apple |
1. |
2. |
3. |
|
|
|
|
4. |
5. |
6. |
7. |
|
|
|
|
8. |
9. |
10. |
11. |
Напиши слова из рамки в алфавитном порядке
Apple, __________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Выбери пропущенное слово:
a) She … a nice girl.
1. am 2. is 3. are 4. can
b) They … brave boys.
am 2. is 3. are 4. can
Задание 3. Письмо
Напиши письмо другу, используя образец
Образец:
Dear Liza,
I am Natasha.
I am 8.
I like reading.
I am good at swimming.
My favourite colour is black.
My favourite animal is panda.
Tell me about yourself.
Love Natasha.
Bye Liza.
Dear __________________________,
I am __________________________.
I am __________________________.
I like __________________________.
I am good at ________________________________________.
My favourite colour is ________________________________.
My favourite animal is ________________________________.
Tell me about yourself.
Love _________________________.
Bye __________________________.
Итоговая контрольная работа
За 2020-2021 учебный год (3 класс)
1. Допиши не менее двух слов с таким же звуком:
[a:] dark
[ɔ:] horse
[з:] her
[w] what
[ð] that
2. Кратко ответь на вопросы:
Do you like butter?
Does your mum like porridge?
Do you like ham?
Does your dad like nuts?
Does your granny like bread?
3. Напиши, чего нет у ребят в большом количестве:
Jill hasn’t got many …
Jill hasn’t got much …
Jim hasn’t got many …
Jill hasn’t got much …
cheese, tomatoes, oranges, soup, fish |
apples, carrots, tea, meat, corn |
4. Переведи:
eleven letters
sixty-five stamps
twenty postcards
thirteen postmen
seventy-nine envelopes
5. Вставь вопросительные слова и ответь на получившиеся вопросы:
what colour, what, when, where, how |
____ is your birthday?
____ do you do at 7 p.m.?
____ are you from?
____ old are you?
____ are your eyes?
Final test for the 5th form
Date: _______________
Pupil: ____________________________________
Institution: ________________________________
I. Read the text attentively and be ready to accomplish the post-reading activities.
A Fox once saw a Crow fly off with a piece of cheese in its beak and settle on a branch of a tree.
"That’s for me, as I am a Fox," said Master Reynard, and he walked up to the foot of the tree.
"Good day, Mistress Crow," he cried. "How well you are looking today: how glossy your feathers; how bright your eye. I feel sure your voice must surpass that of other birds, just as your figure does; let me hear but one song from you that I may greet you as the Queen of Birds."
The Crow lifted up her head and began to caw her best, but the moment she opened her mouth the piece of cheese fell to the ground, only to be snapped up by Master Fox.
"That will do," said he. "That was all I wanted. In exchange for your cheese I will give you a piece of advice for the future: "Do not trust flatterers."
Nr. |
Item |
Score |
|
1. |
Озаглавь текст______________________________________________________________ |
1 |
L 0 1 |
2. |
Составь предложения, правильно сопоставив их части 1. The Crow lifted up her head * advice for the future. 2. I will give you a piece of * are looking today. 3. How well you *and began to caw her best. |
3 |
L 0 1 2 3 |
3. |
Подбери синонимы для данных слов из текста:: Подбери антонимы для данных слов из текста:: for: 1. fine — _____________ 1. past — _________________ 2. now — _____________ 2. distrust — _______________ |
4 |
L 0 1 2 3 4 |
5. |
К какому жанру относится текст. a) fairy tale; c) letter; b) fable; d) poem |
1 |
L 0 1 |
GRAMMAR:
Nr. |
Item |
Score |
|
1. |
Найдите в тексте 4 глагола в прошедшем простом времени(Past Simple), выпишите. 1._______________ 2. _________________ 3. _________________ 4. _________________ |
4 |
L 0 1` 2 3 4 |
WRITING:
Nr. |
Item |
Score |
|
1. |
Напиши личную информацию о себе. 1. Name:______________________ 2. Age:________________________ 3. Nationality:___________________ 4. Place of birth:_____________________ 5.Address:_________________________ 6.Telephone: _________________________ 7. Hobbies:___________________________
|
7 |
L 0 1 2 3 4 5 6 7 |
ПРОМЕЖУТОЧНАЯ АТТЕСТАЦИЯ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
В 6 КЛАССЕ
1.Match the words. (Score: ___/8)
1. traffic 2.science 3.zebra 4. talk 5.seat 6.door 7. parking 8. sports |
A. fiction B. crossing C. programme D. warden E. handles F. show G. zone H. belt |
2. Fill in the table using irregular verbs. (Score: ___/10)
go |
|
|
|
|
бежать |
|
was |
|
can |
|
|
begin |
|
начинать |
|
saw |
|
do |
|
|
|
|
ломать |
have |
|
|
|
ate |
|
3. Choose the correct answer. (Score: ___/5)
1. I _______________ George last week.
A saw B am seeing C see
2. Dolphins ________________ in the water.
A lived B live C are living
3. My little brother ____________________ his homework now.
A do B did C is doing
4. I ______________________ an e-mail at the moment.
A am writing B wrote C write
5. My mother ___________________ coffee every morning.
A drink B drinks C drank
4. (Score: ___/5)
GRAMMAR&VOCABULARY
Circle the odd word in each group:
1. table chair window bed stool
2. bear funny fox elephant tiger
3. hot cold blue sad tired
4. chicken eat duck parrot penguin
5. TV computer video player mobile phone CD
5. Fill in (after, at, in, on). (Score: ___/7)
1______ Thursday morning 2______ lessons Nora was 3_____ the street. She usually went for a walk
4______ one o’clock 5______ the afternoon 6____ summer. Suddenly she saw a boy running down the
street. He looked funny & Nora laughed 7_____ him but then she understood it was her little brother
Alan.
6. Read the text and mark the sentences T (true), F (false) or DS (doesn’t say). (Score: ___/6)
Last summer Jane and Peter visited their grandmother. She lived in a small house in Oxford. The weather was nice and the children had a lot of fun. One day they saw a little dog in the street. The children took the dog home and called it Nancy. Nancy was very kind and clever. They played together every day. Autumn came and the children went back to London. They couldn’t take Nancy with them to their little flat, so Nancy stayed with the granny. The children often thought about Nancy and wanted to visit it. One morning Jane looked out the window and saw Nancy. The dog found them and came with a present. Nancy had Peter’s old trainers in the mouth!
Last summer the children visited their grandmother. ______
She lived in the center of London. _______
The children found the dog in the park. ______
The dog was very angry and it didn’t play with the children._______
Jane and Peter couldn’t take Nancy with them to London._______
The children were glad to see Nancy again. ________
Итоговая контрольная работа по английскому языку во 2 классе
___________________________________________________________
Задание 1.
А) Прочитай слова в рамке. Подпиши картинки, используя слова из рамки. Задание 0 сделано в качестве примера
Apple, ship, car , lorry, bone, cherry, hat, bell, mug, wood, fly, cock |
|||
|
|||
|
|
|
|
apple |
1. |
2. |
3. |
|
|
|
|
4. |
5. |
6. |
7. |
|
|
|
|
8. |
9. |
10. |
11. |
Б) Напиши слова из рамки в алфавитном порядке
Apple, __________________________________________________________________________________________________________________________________________
Задание 2.
Прочитай рассказ про лису Бэтти и выполни задания после текста
It is a red fox. It’s name is Betty. It likes it’s name. It lives in wood. It is five. Betty is not big but it is little and good. Betty is cute and funny. It can run and swim.
Найди и подчеркни предложение, в котором говорится о том, где живёт лиса.
Прочитай текст еще раз и заполни пропуски в предложениях:
Fox’s name is __________________________.
It can ___________________________________.
It is ___________________________________ .
Задание 3.
Выбери пропущенное слово:
a) She … a happy girl.
1. am 2. is 3. are 4. can
b) They … funny boys.
am 2. is 3. are 4. Can
Критерии оценивания работы
Данная итоговая контрольная работа проводится в рамках промежуточной аттестации для 2 класса по иностранному( английскому) языку с учётом обучения по линии УМК О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой. «Rainbow English» (2-4)
Цель: определение знания пройденных слов, умение составлять простые предложения, считать на английском до 12, знание букв, алфавитного порядка, простейшей конструкции с глаголом to be.
Итоговая контрольная работа по английскому языку во 2 классе состоит из 3-х заданий:
Задание 1.
А) 1 балл – за каждое написанное слово( макс. Кол-во 11 баллов)
Б) 2 балла – за все верно выстроенные слова в алфавитном порядке с учётом последующих букв в словах, начинающихся с одинаковой буквы;
1 балл – за все верно выстроенные слова в алфавитном порядке без учёта последующих букв в словах, начинающихся с одинаковой буквы;
0 баллов – за нарушения алфавитного порядка слов
Задание 2.
1 балл – за правильно подчеркнутое предложение
1 балл за каждое правильно дополненное предложение под цифрой 2.( макс. кол-во баллов — 3)
Задание 3.
1 балл – за каждый верно выбранный вариант ответа( макс. кол-во 2 балла)
Оценивание.
В — 91-100% 18-19 баллов
Ср – 71-90% 14- 17 баллов
Н С — 50-70% 10-13 баллов
Н — 10- 49% 2-9 баллов
Итоговая контрольная работа по английскому языку в 3 классе
___________________________________________________________
Задание 1.
Apple, car , flower, fly, animals, sparrow, ball, tower, fish, chair, window, bear |
|||
|
|||
|
|
|
|
apple |
1. |
2. |
3. |
|
|
|
|
4. |
5. |
6. |
7. |
|
|
|
|
8. |
9. |
10. |
11. |
Задание 2.
Из каких цветов состоит радуга? Запиши названия цветов на английском языке, указывая правильный порядок слов. Начинай с красного цвета.
Выбери слова из рамки
White , Green, Blue, Dark blue, Red, Brown, Orange, Gray, Purple, Yellow, Pink |
Запиши свой ответ ________________________________________________________________________________________________________________________________
Задание 3.
А. Переведи:
eleven letters ______________________
sixty-five stamps_________________________
twenty postcards___________________________
thirteen postmen_____________________________
seventy-nine envelopes_____________________________
Б. Вставь вопросительные слова и ответь на получившиеся вопросы:
what colour, what, when, where, how |
______________is your birthday?
_____________ do you do at 7 p.m.?
____ _________are you from?
____ ________old are you?
____ _____ are your eyes?
Критерии оценивания работы
Данная итоговая контрольная работа проводится в рамках промежуточной аттестации для 3 класса по иностранному( английскому) языку с учётом обучения по линии УМК О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой. «Rainbow English» (2-4)
Цель: определение знания пройденных слов, умение составлять простые предложения, знать цвета, составлять простые конструкции вопросительных предложений.
Итоговая контрольная работа по английскому языку в 3 классе состоит из 3-х заданий:
Задание 1.
1 балл – за каждое написанное слово( макс. Кол-во 11 баллов)
Задание 2.
1 балл – за каждое слово, стоящее в нужном порядке( макс. кол-во баллов 7)
Задание 3.
1 балл – за каждый верно выбранный вариант ответа( макс. кол-во 5 баллов)
Оценивание.
В — 91-100% 21-23 баллов
Ср – 71-90% 17-20 баллов
Н С — 50-70% 12-16 баллов
Н — 10- 49% 2-11 баллов
Итоговая контрольная работа по английскому языку в 4 классе
___________________________________________________________
The Cat and the Mice
I Прочитайте текст. Определите, какие из приведенных утверждений 1-5 соответствуют содержанию текста (True) какие не соответствуют (False) и о чем в тексте несказанно, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (Not stated). |
A cat lives in a big house.
The cat eats a lot of mice every day.
On her birthday the cat eats only cakes.
The cat is glad to see the mice at her birthday.
The mice bring presents for the cat.
II Прочитайте текст. В заданиях 6- 10 выберите правильный вариант ответа. |
Every year … come to the cat’s birthday.
one or two mice
all the mice
some mice
They give her parents
chocolates.
fish.
cakes, bottles of milk and interesting toys.
Last year he cat got … as birthday present.
a ribbon with a small bell
a cathouse
a book with pictures
The cat was glad because
the mice came to see her.
she liked the ribbon with the bell.
the ribbon was nice and pink.
The mice were happy because
the cat was glad.
the ribbon was nice.
the cat was going to wear the ribbon with the bell.
Reading
Cotton – хлопок
Ribbon – лента
Bell – колокольчик
Heard – слышали
The Cat and the Mice
A cat lives in a small house. In the kitchen of the cat’s house live little mice. The cat is very big and every day she eats one or two mice. But on her birthday the cat does not eat mice. Every year all the mice in her house come to the cat’s birthday party. Of course, the cat is very glad to see the mice. They give her birthday presents: cakes, bottles of milk and interesting toys. The toys are made of paper and cotton. The cat likes the cakes and milk. She likes the toys too.
Last year the mice came to the cat’s birthday party and said “Here is blue ribbon with a small bell for you”. The cat was glad because the ribbon was nice, it was made of silk. The cat took the ribbon, put it on and said “Thank you. I like the ribbon with the bell very much. I am going to wear it all the time”. The mice were happy for they knew when the cat came.
When the mice heard the bell, they ran away from the kitchen.
Запиши на русском языке кратко, о чем говорится в тексте:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Критерии оценивания работы
Данная итоговая контрольная работа проводится в рамках промежуточной аттестации для 4 класса по иностранному( английскому) языку с учётом обучения по линии УМК О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой. «Rainbow English» (2-4)
Цель: определение знания пройденных слов, умение работать с текстом, находить главную мысли текста, читать и переводить текст.
Итоговая контрольная работа по английскому языку в 4 классе состоит из 2-х блоков заданий заданий:
Блок 1.
Задания 1-10. 1 балл – за каждый правильный ответ ( макс. Кол-во 10 баллов)
Блок 2.
Чтение и перевод. 1 балл – за каждое предложение соответствующее переводу( макс. кол-во баллов 17) , от 1 до 5 баллов – за правильное раскрытие общего смысла текста( макс. кол-во баллов 5)
Оценивание.
В — 91-100% 28-32 баллов
Ср – 71-90% 22-27 баллов
Н С — 50-70% 15-21 баллов
Н — 10- 49% 2-14 баллов
Итоговая контрольная работа по английскому языку в 5 классе
___________________________________________________________
I. Read the text attentively and be ready to accomplish the post-reading activities.
A Fox once saw a Crow fly off with a piece of cheese in its beak and settle on a branch of a tree.
"That’s for me, as I am a Fox," said Master Reynard, and he walked up to the foot of the tree.
"Good day, Mistress Crow," he cried. "How well you are looking today: how glossy your feathers; how bright your eye. I feel sure your voice must surpass that of other birds, just as your figure does; let me hear but one song from you that I may greet you as the Queen of Birds."
The Crow lifted up her head and began to caw her best, but the moment she opened her mouth the piece of cheese fell to the ground, only to be snapped up by Master Fox.
"That will do," said he. "That was all I wanted. In exchange for your cheese I will give you a piece of advice for the future: "Do not trust flatterers."
Nr. |
Item |
Score |
|
1. |
Озаглавь текст______________________________________________________________ |
1 |
L 0 1 |
2. |
Составь предложения, правильно сопоставив их части 1. The Crow lifted up her head * advice for the future. 2. I will give you a piece of * are looking today. 3. How well you *and began to caw her best. |
3 |
L 0 1 2 3 |
3. |
Подбери синонимы для данных слов из текста:: Подбери антонимы для данных слов из текста:: for: 1. fine — _____________ 1. past — _________________ 2. now — _____________ 2. distrust — _______________ |
4 |
L 0 1 2 3 4 |
4. |
К какому жанру относится текст. a) fairy tale; c) letter; b) fable; d) poem |
1 |
L 0 1 |
GRAMMAR:
Nr. |
Item |
Score |
|
5. |
Найдите в тексте 4 глагола в прошедшем простом времени(Past Simple), выпишите. 1._______________ 2. _________________ 3. _________________ 4. _________________ |
4 |
L 0 1` 2 3 4 |
Запиши на русском языке кратко, о чем говорится в тексте:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Критерии оценивания работы
Данная итоговая контрольная работа проводится в рамках промежуточной аттестации для 5 класса по иностранному( английскому) языку с учётом обучения по линии УМК "English". Кузовлев В.П. и др. (2-11)
Цель: определение знания пройденных слов, умение работать с текстом, находить главную мысли текста, читать и переводить текст.
Итоговая контрольная работа по английскому языку в 5 классе состоит из 2-х блоков заданий заданий:
Блок 1.
Задание 1 — 1 балл за правильный ответ (макс. кол-во 1 балл)
Задание 2 — 1 балл за правильный ответ (макс. кол-во 3 балла)
Задание 3 — 1 балл за правильный ответ (макс. кол-во 4 балла)
Задание 4 — 1 балл за правильный ответ (макс. кол-во 1 балл)
Задание 5 — 1 балл за правильный ответ (макс. кол-во 4 балла)
Блок 2.
Чтение и перевод. 1 балл – за каждое предложение соответствующее переводу( макс. кол-во баллов 8) , от 1 до 5 баллов – за правильное раскрытие общего смысла текста( макс. кол-во баллов 5)
Оценивание.
В — 91-100% 23-26 баллов
Ср – 71-90% 22-17 баллов
Н С — 50-70% 12-16 баллов
Н — 10- 49% 2-11 баллов
Итоговая контрольная работа по английскому языку в 6 классе
___________________________________________________________
Аудирование
https://english-study-cafe.ru/index.php/students/exam/132-ekzameny-uchashchimsya-gia/1231-6-2019( ссылка для прослушивания аудиозаписи)
Выберите правильный ответ из предложенного списка в соответствии с информацией из прослушанного текста.
1.
Linda _________________________ her teacher.
likes
hates
ignores
2.
Mike runs ______________________ in the forest.
little
a lot
a little
3.
Patrick has ______________________ house.
an old
a new
an awful
4.
Jane is very fond of ______________________.
cinema
sewing
poetry
5.
Matthew can dance salsa ____.
very well
not well enough
badly
Чтение
Read the text and mark the sentences T (true), F (false) or DS (doesn’t say). (Score: ___/6)
Last summer Jane and Peter visited their grandmother. She lived in a small house in Oxford. The weather was nice and the children had a lot of fun. One day they saw a little dog in the street. The children took the dog home and called it Nancy. Nancy was very kind and clever. They played together every day. Autumn came and the children went back to London. They couldn’t take Nancy with them to their little flat, so Nancy stayed with the granny. The children often thought about Nancy and wanted to visit it. One morning Jane looked out the window and saw Nancy. The dog found them and came with a present. Nancy had Peter’s old trainers in the mouth!
1.Last summer the children visited their grandmother. ______
2.She lived in the center of London. _______
3.The children found the dog in the park. ______
4.The dog was very angry and it didn’t play with the children._______
5.Jane and Peter couldn’t take Nancy with them to London._______
6.The children were glad to see Nancy again. ________
3. Словарный запас
a)Circle the odd word in each group(Score: ___/5)
:
1. table chair window bed stool
2. bear funny fox elephant tiger
3. hot cold blue sad tired
4. chicken eat duck parrot penguin
5. TV computer video player mobile phone CD
b) Fill in (after, at, in, on). (Score: ___/7)
1______ Thursday morning 2______ lessons Nora was 3_____ the street. She usually went for a walk
4______ one o’clock 5______ the afternoon 6____ summer. Suddenly she saw a boy running down the
street. He looked funny & Nora laughed 7_____ him but then she understood it was her little brother
Alan.
Критерии оценивания работы
Данная итоговая контрольная работа проводится в рамках промежуточной аттестации для 6 класса по иностранному( английскому) языку с учётом обучения по линии УМК "English". Кузовлев В.П. и др. (2-11)
Цель: определение знания пройденных слов, умение работать с текстом, находить главную мысли текста, читать и переводить текст.
Итоговая контрольная работа по английскому языку в 6 классе состоит из 3-х блоков заданий:
Блок 1. Аудирование
1 балл за правильный ответ (макс. кол-во 5 баллов)
Блок 2. Чтение
Чтение и перевод. 1 балл – за каждый верный ответ( макс. кол-во 6 баллов)
Блок 3. Словарный запас
1 балл –за каждую верно сформированную группу слов(макс. кол-во 5 баллов)
1 балл – за верно указанное слово (макс. кол-во 7 баллов)
Оценивание.
В — 91-100% 20-23 баллов
Ср – 71-90% 16-19баллов
Н С — 50-70% 11-15 баллов
Н — 10- 49% 2-10 баллов
Промежуточная аттестация
2020-2021 учебный год
По английскому языку
2- 6 классы