Разработка урока английского языка в 7 классе «Do you have an example to follow?»

Самоучитель

Класс: 7

Тема: Do you have an example to follow?

Цель урока: Формирование лексических навыков говорения.

 

Просмотр содержимого документа
«Разработка урока английского языка в 7 классе «Do you have an example to follow?»»

Урок английского языка в 7 классе

Тема:

Do you have an example to follow?

Класс: 7

Тема: Do you have an example to follow?

Цель урока: Формирование лексических навыков говорения.

Задачи:

Практические:

— отработать звуки [ I ], [æ] и чтение пословицы;

— отработать чтение текста;

— ввести и первично закрепить грамматический материал “The article in the predicative”

— ввести и первично закрепить лексический материал (названия профессий);

— способствовать формированию коммуникативной компетенции учащихся.

Развивающие:

— развивать у учащихся воображение, произвольную память, произвольное внимание;

— совершенствовать интеллектуальные операции;

— развивать у учащихся навыки общения;

— способствовать развитию словесно-логического мышления.

Воспитательные:

— формировать у детей положительное отношение к иностранному языку как учебному предмету;

— приучать учащихся к самостоятельной работе;

— формировать инициативность как личностное качество.

Фотография доски

a cosmonaut

an astronaut

a warrior

a politician

a composer

a sportsman

a musician

a scientist

a playwright

an architect

a ballet dancer

March, 4th

D

He that comes first to the hill may sit where he will.

o you have an example to follow?

He is a politician. He is a sportsman. She is a musician.

Оборудование: карточки, рисунки, карточки с опорой, плакаты.

Этап

урока

Содержание

Приёмы работы

Режим работы

Время

Наглядность

Примечания

1

2

3

4

5

6

7

8

Организационный

момент

Фонетическая зарядка

Речевая разминка

Конроль понимания текста

Введение и первичное закрепление грамматического материала

Введение и первичное закрепление лексики

Инструкция по Д/З

Подведение итогов

Good morning boys and girls. I’m glad to see you. How are you? I’m fine, thanks. Sit down please.

Today we are going to read a text, learn some new grammar material, new words.

Let’s start with a phonetic drill. Let’s train our tongues. Look at the board. Let’s practice the sound [ I ] and [ æ ].

Repeat after me: [ I ] – he, it, sit, hill, will, strict, brick, risk

[ æ ] – that, at, apple, sad, and

P1, will you read these words?

You can see an English proverb on the board. Listen to me, please:

He that comes first to the hill may sit where he will.

Let’s translate the proverb. P2, will you translate?

Repeat after me, please, phrase by phrase.

Now work in pairs – read the proverb to each other.

P3, will you read the proverb?

Now I’ll give you some cards with phrases on them. Your task will be to tell the class about good and bad points of living in Russia from your point of view. Use the Word Web on cards.

I’ll give you three or five minutes.

P4, will you answer?

The title of our new unit is “Do you have an example to follow?” Each nation has its own heroes.

P5, will you translate the title?

The name of our lesson is “Who is the pride of your country?”

There some people British proud of. You can see the names of British heroes on the board: Florence Nightigale, Princess Diana, Horatio Nelson, William Shakespeare. Repeat after me, please, these names. Do you know any of them?

Repeat after me, please, the following words:

admire, hero, brave, skilful, battle, heroine, selfless, reform, ballet dancer, create, adore, respect, attractive, playwright, legendary.

Now open your books at p. 148. Your task will be to match the names with the information about famous people.

Let’s read the first passage. P6, read please.

Can you tell me the name of this hero?

Look at the board. You can see two sentences. Listen to me please:

He is a writer.

Medvedev is the president of Russia.

Translate it.

Pay attention to the underlined words. What are they? There are two articles – definite and undefinite.

В английском языке многие существительные в составе составного именного сказуемого употребляются с артиклями — a/an, the. Неопределённый артикль ставится перед существительными, когда называется профессия: He is a writer.

Определённый артикль the употребляется, когда мы говорим о конкретном человеке, занимающем определённый титул: Medvedev is the president of Russia.

Now your task is to complete the sentences:

Florence Nightingale was…

Diana was…

Horatio Nelson was…

William Shakespeare was…

Your marks are:

Now I’ll give you some pictures. Your task will be to make up sentences about famous people using articles. P7, read your sentence please. Your marks are:

Look at the board please. You can see some pictures with sentences. Listen to me please:

He is a politician. He is a sportsman. She is a musician.

Lets translate these sentences. P3, will you translate?

Repeat after me please:

Politician. He is a politician.

Sportsman. He is a sportsman.

Musician. She is a musician.

People of different professions can be pride of any country. What are these professions? Repeat after me:

a cosmonaut

an astronaut

a warrior

a politician

a composer

a sportsman

a musician

a scientist

a playwright

an architect

a ballet dancer

I’ll give you some cards. You should match the English names of professions with their Russian equivalents. Are you ready?

P8, read your variant please.

Let’s do ex.4, p. 149.

Open your record books. Your home task will be to learn the words by heart, p 149, ex 2.

We’ve done a lot of work today. Thank you for your work. The lesson is over. Good bye!

Беседа

Слушание

Хоровая

Фронтальная

Слушание

Фронтальная

Парная

Фронтальная

Слушание

Фронтальная

Слушание

Хоровая

Фронтальная

Слушание

Фронтальная

Слушание

Фронтальная

Фронтальная

Слушание

Фронтальная

Хоровая

Хоровая

Фронтальная

Слушание

Слушание

T

Cl

Т

T

Разработка урока английского языка в 7 классе "Do you have an example to follow?"

Cl

P1, P2, P3

Т

P1, P2, P3

P

Разработка урока английского языка в 7 классе "Do you have an example to follow?"

1 P2

P1, P2, P3

Т

P1, P2, P3

Т

T

Разработка урока английского языка в 7 классе "Do you have an example to follow?"

Cl

P1, P2, P3

Т

P1, P2, P3

Т

P1, P2, P3

P1, P2, P3

Т

P1, P2, P3

Т

Т

Р1, Р2, Р3

Т

Т

2′

3′

5′

10′

10′

5′

8′

1′

1′

Картинки

Карточки с опорой

Карточки с именами известных людей

Карточки со словами

Карточки с предложениями

Картинки

Карточки с названиями профессий

Читайте также:  Christmas in Britain
Оцените статью
Английский язык
Добавить комментарий