Урок английского языка в 5 классе на тему «Природа(животные в зоопарке)»

Самоучитель

Данный урок предназначен для закрепления лексики по теме "Животные".Цель урока: научиться описывать животных и рассказывать о жизни животных;повторить и обобщить формообразование и использовать в связной речи глаголы в Present Simple.

Просмотр содержимого документа
«Урок английского языка в 5 классе на тему «Природа(животные в зоопарке)»»

Конспект урока по английскому языку

Учитель: Пшеничная Татьяна Григорьевна

Класс:

Дата: 02.02

Тема: Природа (животные в зоопарке)

Применяемые образовательные технологии:

— игровая технология,

— здоровьесберегающие,

— личностно-ориентированные технологии,

— коммуникативная.

Цели урока:

Обучающие: научиться описывать животных и рассказывать о жизни животных;

повторить и обобщить формообразование и использовать в связной речи глаголы в Present Simple

Развивающие: развивать умение запоминать новые слова; развивать внимание и познавательную активность; развивать память, смекалку и сообразительность.

Воспитывающие: воспитывать любовь к животным; воспитывать уважительное отношение к природе; формировать потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в паре, группе.

Планируемые результаты

Предметные: освоить и отработать новые лексические единицы по данной теме;

— читать и понимать основное содержание несложных аутентичных текстов, содержащих некоторое количество неизученных языковых явлений;

— вести диалог, составлять монологическое высказывание по теме;

Регулятивные: участвовать в постановке проблемы урока, принимать и сохранять учебную задачу, уметь контролировать свою деятельность, адекватно понимать оценку взрослого и сверстников;

Познавательные УУД: уметь осуществлять действия по образцу и заданному правилу,сравнивать языковые явления родного и иностранного языка, уметь находить нужную информацию в учебнике, наблюдать и делать простые выводы (в том числе на основе иллюстративной наглядности);

Коммуникативные УУД: усваивать правила произношения слов и предложений; вести диалог-«обмен мнениями», участвовать в общей беседе, соблюдая правила речевого поведения ;

Личностные УУД: ответственно относиться к учению, ценностно относиться к окружающему миру.

Оборудование: УМК, аудиозапись, раздаточный материал, картинки животных, презентация

Ход урока.

  1. Организационный момент.

Warming-up activities

T: Good morning, dear boys and girls! Glad to see you. Are you fine? (TCl). How are you, Robert? (- I’m fine, thank you. And how are you?) (TP1; P1P2P3)

T: Great! So, let’s start our lesson. Look at the blackboard, please. Can you tell me what we are going to speak about? (- About animals)

Фонетическая зарядка

T: Right you are. Let’s start our lesson with a little poem about the zoo.

At the zoo, at the zoo, at the zoo,

What can you see at the zoo?

Lions and tigers and elephant too.

May be a monkey or two,

You might see a giraffe or kangaroos,

You can see different animals,

At the zoo, at the zoo!

Речевая зарядка.T: Do you like to go to the zoo? (T→Cl). Do you often go to the zoo? (T→P1, P2). What animals can we see there? (P1, P2, P3: Bears, tigers, lions…).

Читайте также:  Викторина по английскому языку для открытого урока в 7-8 классе

II. Основная часть урока.

Повторение изученной лексики и введение новой лексики по теме «Название животных».

T: Listen to the sounds. Which of the animals in the pictures can you hear?

(Ps: the monkey, the lion, the peacock, the elephant, the bear)

(сопоставление слов английского и русского языков; установление ассоциации для запоминания слов)

T: Look at the pictures. What do you call these animals in Russian? Which sound similar? (Ps: lion – лев; giraffe – жираф; tiger – тигр; crocodile – крокодил; др.)

Повторение изученной лексики и введение новой лексики по теме «Части тела животных» — упр.2, стр.68.

Повторение пар прилагательных антонимов

long – short; big – small; thin – thick

Введение лексики – названия частей тела животных (в сопоставлении с названиями частей тела человека)

nose – beak; toes – paws; hair – fur

Tusks, trunk, feathers, mane

T: And now use new words and adjectives to ask about the animals in the pictures. (P1→P2→P3, etc)

P1: Which animal has got a thick mane?

P2: The lion. Which animal has got long neck?

P3: The giraffe. Which animal has got a trunk?

P4: The elephant…

Развитие умений монологической речи при описании животных (отработка и закрепление лексики по теме «Части тела животных» — работа в парах; карточки –изображения животных)

T: Describe any of the animals. But your task is to make one – two mistakes. Your partner corrects you. (P1→P2)

P1: The giraffe has got a short neck, short legs and a long tail.

P2: The giraffe hasn’t got a short neck and short legs. It has got a long neck and long legs.

Развитие умений поискового чтения – упр.4, стр.68

T: So let’s name animals we can see at the zoo. (Ps: elephant, crocodile, tiger, hippo, rhino…)

T: Now read the text to yourselves and say which animals are in the dialogue. (Ps: a giraffe, a monkey, a bear).

T: That’s right. Now let’s read the dialogue aloud, please.

Развитие умений изучающего чтения (послетекстовое задание) – упр.5, стр.69

T: Now look through the text again and find the words in the dialogue for the underlined pronouns.

III. Организация восприятия и осмысления новой информации.

T: Повторение и обобщение формообразования и употребления глаголов в Present Simple

T: Now let’s revise negative and interrogative forms of the Present Simple Tense. Read the table. What do we use to form these forms? (Cl: вспомогательные глаголы do / does).

Читайте также:  Spotlight 5 Test 1

T: That’s right. And now find examples of short answers, interrogative and negative sentences in the dialogue, please.

P1: Do you like the zoo?

P2: What does it look like?

P3: I don’t like monkeys.

P4: Yes, I do.

Отработка употребления вопросительной формы Present Simple: общие вопросы и краткие ответы – упр.7, стр.69.

T: Good work. And now your task is to fill in the gaps with do, does, don’t or doesn’t.

do / do; 2) does / doesn’t; 3) do / don’t; 4) does / does)

T: You are very good at that. But now I’d like you to work in pairs. Your task will be to ask and answer each other’s questions.

(pair work – cards, см. приложение)

IV. Физминутка.

T: Clap your hands when you hear an animal: crocodile, trunk, sheep, lion, tail, animal, bird, tiger, elephant, beak, dolphin, cobra, eye, tusks, giraffe, tall, long, snake, stripes, bear, monkey, ears, horn, rhino, paws, hippo, snail.

V. Первичная проверка понимания.

T: Now I’m going to propose you to listen to the text “Visit London Zoo”. Listen to this text attentively and your task is to complete the advertisement.

(Задание из звукового приложения к данному уроку, см. приложение)

Развитие умений вести диалог-расспрос по ситуации «В зоопарке».

T: Look at the board. Let’s revise the names of the animals and describe features of the animals.

P1: It’s a zebra. It’s beautiful, fast and friendly.

P2: It’s a lion. The lion is proud, strong and handsome. It has got beautiful mane.

P3: It’s an elephant. The elephant is very big, friendly, strong and fun. It has god very big ears, a long trunk and big tusks. Etc.

T: Now imagine you are at the zoo. You ask your friend if he likes the zoo and ask about the animals there, describe the animal, give a reason why you like (don’t like) it. Look at the picture and act out the dialogue, please. These phrases can help you to complete the dialogues

It’s great! It’s fantastic!

Which one?

What does it look like?

Why not?

I find them… (clever, noisy, fun)

P1: Do you like the zoo, Mavile?

P2: Yes, I do. It’s great (fantastic)! What’s that animal over there?

P1: Which one? What does it look like?

P2: It has got four longlegs, a long neck and spot on its body.

P1: That’s a giraffe. Giraffes are so beautiful.

P2: Yes, they are. Look, what’s that behind the tree?

Читайте также:  UAE tailored lesson 4

P1: It’s a bear.

P2: Oh, I don’t like bears.

P1: Why not?

P2: They are angry and dangerous.

P1: I find them clever and handsome. Let’s go and see hippos.

P2: OK.

VI. Закрепление и контроль материала, обобщение изучаемого на уроке.

T.: Congratulations. Your dialogues were very good. But now let’s try to write about a wild animal. (Опишите животное не называя его)

Model: The swan is usually white or black. It has got a long neck, a yellow beak with black around the eyes. It has got big wings and lots of feathers. I like swans because they are very beautiful and proud.

VII. Подведение итогов урока. Рефлексия – самооценка обучающихся.

What have you learnt today? 

T: We have spoken a lot today about animals. You did a lot of work today and you did it very well.

But that’s all for today and our lesson is going to be over.

 Write a cinquain to the theme “ZOO animals”

(Возможный вариант ответа:

tiger

dangerous big

to hunt to hide to run

Tigers are wild animals

Zoo animal)

VIII. Объяснение домашнего задания и выставление

T: Your home task is to write about a wild animal you like, don’t forget to draw or to find a picture of the animal.

WB – p. 42; SB — ex.10, p. 69

T.: Your marks are…

T: Thank you very much for the lesson. Now the lesson is over.

Приложение.

  1. Карточки – закрепление построения общего вопроса и краткий ответ.

Ask and answer the questions, use do / does. Work in pairs.

  • ….your father work?

  • ….your friend walk to school?

  • ….you play volleyball in summer?

  • ….your grandpa live in the country?

  • ….you cook well?

  • ….your friend like playing football?

  • ….your sister like cats?

  • ….you feed your pet?

  • ….your brother like fish?

  • …..you help your parents?

  • ….your like to sing?

  1. Текст для аудирования (Module 5, Unit 5b, упр.8, стр.69)

Hello, this is the London Zoo information line.

London Zoo, in Regent’s Park, central London, is perfect day for a family day out! We are open every day of the year from 10 am to 4 pm except Christmas Day. Tickets are available online or at the entrance to the zoo and cost twelve pounds for adults and only nine pounds fifty for children aged three to fifteen. We have a wonderful collection of animals for you to see, including otters, penguins, lions, tigers, giraffes and lots, lots more! We hope to see you soon!

Оцените статью
Английский язык
Добавить комментарий